Wat is de zuinigste auto van dit moment?

Toonaangevende autotijdschriften, Bovag, RAI en ANWB baseren hun gegevens tegenwoordig niet meer op de opgegeven fabrieksgegevens. VW en andere Duitse merken hebben vanwege de sjoemelsoftware de klant geleerd dat het uitkijken geblazen is. Er schijnen nog veel meer automerken geen schone handen te hebben. Het praktijkverbruik van een auto geeft een veel realistischer beeld van de zuinigheid. Dankzij een formule van TNO en Travelcard is dit onderzoek mogelijk gemaakt. Dat betekent dat de gegevens over de aangekochte brandstof en de kilometrage een aanzienlijk beter en eerlijker beeld geven over de zuinigheid van een auto dan wat de fabriek zelf beweert.

<a href="http://www.autovergrendeling about his.nl/wp-content/uploads/2016/10/refuel-1629074_1920.jpg”>Auto's worden steeds zuiniger

Het brandstof gebruik zal in de toekomst flink dalen.

Japans en Frans

Onder de benzinemotoren scoort de Toyota Yaris Full Hybrid cvt 1.5 erg goed. Een gemiddeld verbruik in de praktijk van 1 op 30,3 mag er zijn. Een Suzuki Celerio Economy 1.0 volgt met een verbruik van 1 op 27,8 op enige afstand. De kleinere diesels scoren nog beter. De Citroën C3 Blue HDi Business 1.6 verbruikt in de praktijk 1 op 33,3. Dezelfde waarden gelden voor de DS3 1.6hDI 75KW BLUE hDI BUSINESS en de Peugeot 208 Blue hDi Access 1.6 met 55 kW. Onder de middelgrote diesels behaalt de Toyota Prius Aspiration cvt 1.8 Hydrid dezelfde verbruiksgegevens, dus ook 1 op 33,3.

De verwachting is dat in de nabije toekomst het brandstofverbruik van auto’s nog fors zal dalen. De grote merken hebben de laatste tijd conceptcars voorgesteld die zelfs tot een verbruik van 1 op100 zijn ontwikkeld.

Deze brandstofreductie is goed voor uw portemonnee maar ook de CO2-uitstoot vaart er wel bij.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *